Iepriekšējā bloga ierakstā apskatījām, kas ir producents un kādi ir viņa pienākumi. Producēšana ir process, kas palīdz pārvērst idejas par realitāti. Šajā ierakstā apskatīsim, kā producēt projektu no idejas līdz realizācijai.

Katrā posmā producentam ir sava atbildība un izaicinājumi, lai viss noritētu raiti un gala rezultāts atbilstu iecerēm.

 

Projekta attīstības posms

Attīstības posms ir kā projekta pamatu veidošana – šeit tiek definēts, kas un kā tiks radīts. Šajā posmā producentam ir jāveic vairāki svarīgi soļi:

– Idejas attīstīšana – viss sākas ar ideju. Tā var būt jauna un oriģināla koncepcija vai esošas idejas pilnveidošana. Šeit producenta darbs ir ne tikai izdomāt un plānot, bet arī novērtēt, vai ideja patiešām ir realizējama.

– Budžeta izveide – producentam jāizplāno un jāaprēķina, cik daudz resursu būs nepieciešams, lai projekts taptu. Tas palīdz saprast, cik lielus līdzekļus vajadzēs, un izvairīties no neplānotiem izdevumiem turpmākajos posmos.

– Plānošana – te producentam jāizstrādā detalizēts rīcības plāns. Tas ietver visu – resursu, laika un finanšu plānošanu, lai visiem iesaistītajiem būtu skaidrs, kas notiks tālāk un kas viņiem ir jādara.

– Finanšu piesaiste – bez atbilstoša finansējuma realizēt ideju ir grūti, tāpēc producents aktīvi strādā, lai piesaistītu līdzekļus. Tas var būt gan investoru, gan sponsoru vai citu finansēšanas avotu meklējums.

– Komandas izveide – pareizie cilvēki ir visa pamatā! Producentam ir jāatrod un jāpiesaista profesionāļi, kas palīdzēs īstenot ieceri.

– Laika plānošana un tehniskā aprīkojuma organizēšana – šajā posmā tiek izveidots precīzs grafiks un noorganizēts viss nepieciešamais aprīkojums, lai, kad pienāk īstais laiks, viss būtu gatavs darbam.

– Licenču un atļauju iegūšana – lai nodrošinātu likumīgu un netraucētu darba procesu, producentam jāiegūst visas nepieciešamās atļaujas un licences.

– Sapulču organizēšana – regulāras tikšanās ar komandu palīdz visiem būt lietas kursā un turpināt darbu saskaņoti.

 

Projekta norises posms jeb ražošana

Norises posms ir tas brīdis, kad ideja kļūst par īstu, taustāmu projektu. Šeit producentam ir jāpārliecinās, ka viss notiek pēc plāna un produkts ir augstvērtīgs.

– Ražošanas procesa uzraudzība vai kvalitātes kontrole – producenta darbs ir pieskatīt procesu un rūpēties, lai gala produkts atbilstu izvirzītajiem standartiem. Te iekļauta arī kvalitātes pārbaude.

– Operatīvo lietu pārvaldība – ražošanas posmā ir daudz detaļu, ko jāpieskata, tostarp finansiālie jautājumi un koordinācija. Producentam jābūt uz vietas, lai operatīvi reaģētu uz problēmām un nodrošinātu vienmērīgu darba gaitu.

– Problēmu risināšana – ražošanas laikā rodas negaidītas situācijas, un producentam jāspēj atrast ātrus un radošus risinājumus.

– Komandas atbalsts un motivācija – labāka gala rezultāta sasniegšanai producentam ir jāparūpējas arī par komandas noskaņojumu un apmierinātību ar darba procesu.

 

Projekta noslēgums

Noslēguma posmā producents nodrošina, ka gala produkts tiek izplatīts un pieejams auditorijai.

Mārketings un izplatīšana – lai produkts sasniegtu auditoriju, nepieciešama stratēģija, kas to padarīs redzamu un pievilcīgu. Kino un televīzijā tas nozīmē izplatīšanu, bet citos projektos – reklāmas kampaņu īstenošanu.

Pēcapstrāde – ja nepieciešams, tiek veikti pēdējie uzlabojumi un korekcijas, lai gala produkts būtu kvalitatīvs un nevainojams.

– Projekta noslēguma dokumentācija – atskaišu sagatavošana, rēķinu apmaksa un citi birokrātiski jautājumi, kas jāatrisina pēc projekta pabeigšanas.

Kā producēt projektu no idejas līdz realizācijai? Šie posmi atšķiras atkarībā no projekta veida, taču tie sniedz vispārēju struktūru, kā producenti organizē un vada savu darbu, lai idejas kļūtu par realitāti.

Iedrošinām apgūt un papildināt zināšanas producēšanā Pūces Akadēmijas producēšanas kursos. Vairāk informācijas šeit.

 

Lai izdodas!

MARANA Productions
Skaņu un video studija
+371 26 827 687
[email protected]
Brīvības iela 84 – 10, Rīga, Latvia